Dziennik Gazeta Prawna (DGP) już po raz czwarty z rzędu zajął czwartą lokatę w prestiżowym rankingu Top Marka w kategorii „prasa”. Ranking ten stanowi kompleksowe badanie mierzące siłę i jakość przekazu medialnego najważniejszych marek w Polsce.
W okresie od 1 lipca 2024 r. do 30 czerwca 2025 r. odnotowano ponad 80 tysięcy publikacji, w których autorzy powoływali się na DGP lub wspominali tytuł dziennika. Dotarcie publikacji (impact), czyli łączna liczba kontaktów z przekazem, zostało oszacowane na 1,3 miliarda, co potwierdza silną pozycję gazety w polskim ekosystemie medialnym. Dziennik Gazeta Prawna wyprzedził takie tytuły jak „Rzeczpospolita” i „Puls Biznesu”.
Silną pozycję DGP w rankingu zapewniło rzetelne, pogłębione informowanie o zmianach w przepisach prawa oraz ich profesjonalne analizy i interpretacje, często cytowane przez czołowe polskie media ogólnoinformacyjne. W analizowanym okresie wśród kluczowych tematów znalazły się m.in. wybory prezydenckie w Stanach Zjednoczonych i w Polsce, a także kwestie gospodarcze — zmiany w składce zdrowotnej dla przedsiębiorców, stopy procentowe oraz amerykańskie cła. Największą liczbę cytowań DGP odnotowano w kwietniu 2025 r.
– Ugruntowana pozycja w pierwszej piątce to osiągnięcie i wyróżnienie, które pokazuje, jak duży wpływ na kształtowanie systemu medialnego ma DGP. Silna pozycja w kategorii „prasa” to efekt licznych cytowań przez inne tytuły oraz zaufania, które zdobyliśmy, pracując w myśl hasła: „Patrzymy obiektywnie, piszemy odpowiedzialnie”. To dla nas bardzo budujące – komentuje Tomasz Pietryga, redaktor naczelny DGP.
Wyraźny awans wśród 500 najlepszych marek
Dziennik Gazeta Prawna odnotował również znaczący awans w rankingu ogólnym, obejmującym wszystkie branże – zajmując 34. miejsce. To awans o 8 pozycji w porównaniu z ubiegłym rokiem, kiedy DGP uplasował się na 42. miejscu. Ranking Top Marka 2025 obejmuje aż 500 marek z 50 branż.
Tegoroczna edycja to już osiemnasta odsłona największego w Polsce badania medialnego oddziaływania marek. Analiza 28,5 miliona publikacji z prasy, portali internetowych i mediów społecznościowych pokazuje, jak komunikacja firm i instytucji buduje zaufanie, odporność i odpowiedzialność – wartości, które w kolejnych latach zadecydują o ich pozycji w świadomości odbiorców i wyborach konsumentów.
