INFOR PL S.A.
Strona główna > Biuro Prasowe > Komunikaty prasowe > DZIENNIK GAZETA PRAWNA JEDYNYM POLSKIM UCZESTNIKIEM PROGRAMU GOOGLE SUBS ACADEMY 2022

DZIENNIK GAZETA PRAWNA JEDYNYM POLSKIM UCZESTNIKIEM PROGRAMU GOOGLE SUBS ACADEMY 2022

26.04.2022 15:14

"Dziennik Gazeta Prawna" (INFOR PL) znalazł się w gronie 8 europejskich wydawców wybranych do programu The Google News Initiative Subscriptions Academy 2022. Celem działań w ramach programu jest zbudowanie trwałego modelu biznesowego opartego na płatnych subskrypcjach. Dzięki wymianie doświadczeń wydawców i wspólnemu szukaniu najbardziej efektywnych rozwiązań zespół dziennika będzie pracować nad wzmocnieniem oferty subskrypcji cyfrowych.

Spośród zgłoszeń do programu wybrano osiem europejskich redakcji, poza "DGP" są to: „The Irish Times” (Irlandia), „La Republica” (Włochy), „Observador” (Portugalia), „Der Spiegel” (Niemcy), „Hamburger Abendblatt” (Niemcy), „Jutarnji list” (Chorwacja), „Handelszeitung” (Szwajcaria).
Uczestniczący wydawcy otrzymają dedykowane wsparcie i będą uczyć się na wspólnych doświadczeniach od innych uczestników, a także od Google, FT Strategies i INMA. Analizowany będzie każdy etap subskrypcji cyfrowych, od pozyskiwania ruchu, po utrzymanie subskrybentów i wypracowanie umiejętności, których potrzebują wydawcy, aby odnieść sukces.
- „Financial Times Strategies oraz INMA to połączenie niezwykle doświadczonych ekspertów pracujących na co dzień z wydawcami z całego świata.  Dzięki uczestnictwu w programie chcemy wykorzystać nowe narzędzia i metody pracy by rozbudować nasz plan rozwoju modelu opartego na przychodach od użytkowników. Dzięki warsztatom, eksperymentom i wymianie doświadczeń z innymi wydawcami będziemy doskonalić nasz proces pozyskiwania, angażowania i utrzymania subskrybentów cyfrowych Dziennika Gazety Prawnej.” – mówi Michał Kaczmarski, dyrektor e-commerce INFOR PL SA.
Program będzie trwał osiem miesięcy. To trzecia edycja programu, który ma pomóc europejskim wydawcom wzmocnić możliwości ich cyfrowych ofert subskrypcyjnych i zwiększyć przychody z nimi związane.
Dzięki sukcesowi ubiegłorocznego programu, w tym roku zgłosiły się wydawnictwa z 22 europejskich krajów. Komisja kwalifikacyjna zapewniła, by wśród ośmiu wybranych uczestników programu znalazła się reprezentacja mediów lokalnych, regionalnych i krajowych, aby wydawcy byli różnej wielkości oraz znajdowali się na różnym etapie rozwoju modeli subskrypcyjnych.
Program korzysta z wiedzy eksperckiej każdego z partnerów: narzędzi analitycznych opracowanych przez Google News Initiative (GNI), doradztwa FT Strategies w zakresie metodologii „North Star” wykorzystywanej przez Financial Times w celu pozyskania ponad 1 miliona cyfrowych subskrybentów oraz wiedzy Google International News Media Association (INMA).